AURA
Alle mennesker har brug for nogen at spejle sig i. Det gælder ikke mindst som ung LGBT+ person.
AURA er et fællesskab til dig, der har lyst til at møde andre unge mennesker, som også bryder med normerne for køn og/eller seksuel orientering.
Der vil altid være frivillige til stede til at tage godt imod dig, sætte aktiviteter i gang og sørge for snacks, noget at drikke og god stemning.
Hvor mødes vi?
Vi mødes hver anden onsdag i Byens Hus, men under kulturhusets ombygning, mødes vi i Udskolingshuset ved siden af på Hellerupvej 20. Vi er primært i lokalet Pause i stueetagen, men kan rykke rundt efter, hvilket rum, der passer til dagens aktivitet.
Hvad skal vi lave?
Vi laver mange forskellige ting i AURA – nogle gange hygger vi bare med brætspil, kreative arrangementer, som fx skriveworkshop, eller laver perleplader. Nogle gange er der picnic i en park, typisk om sommeren – andre gange er der filmvisning i samarbejde med MIX Skolefilm eller oplæg om f.eks. seksualitet, minoriteter eller normkritik.
PRAKTIK OG SPØRGSMÅL
-
Aura er for alle under 18 år.
-
Af flere årsager må voksne ikke deltage eller “afleverer” dig, men du er velkommen til at tage en ven eller søskende med, hvis vedkommende er under 18 år.
-
Du møder bare frit op til arrangementerne, og du behøver ikke tilmelde dig.
-
AURA-fællesskabet har sin egen Facebook-side, hvor du altid kan finde det næste arrangement og læse om, hvor og hvornår det finder sted.
-
Hvis du er nervøs for at dukke op og gerne vil have, at vi tager os ekstra godt af dig, så skriv til os på Facebook.
-
Har du spørgsmål til AURA kan du skrive til aura@lgbt.dk
26.08.2026
16:30 - 18:30
Gratis