Spring til indhold

AURA

AURA

Alle mennesker har brug for nogen at spejle sig i. Det gælder ikke mindst som ung LGBT+ person.

AURA er et fællesskab til dig, der har lyst til at møde andre unge mennesker, som også bryder med normerne for køn og/eller seksuel orientering.

Der vil altid være frivillige til stede til at tage godt imod dig, sætte aktiviteter i gang og sørge for snacks, noget at drikke og god stemning.

Hvor mødes vi?

Vi mødes hver anden onsdag i Byens Hus, men under kulturhusets ombygning, mødes vi i Udskolingshuset ved siden af på Hellerupvej 20. Vi er primært i lokalet Pause i stueetagen, men kan rykke rundt efter, hvilket rum, der passer til dagens aktivitet.

Hvad skal vi lave?

Vi laver mange forskellige ting i AURA – nogle gange hygger vi bare med brætspil, kreative arrangementer, som fx skriveworkshop, eller laver perleplader. Nogle gange er der picnic i en park, typisk om sommeren – andre gange er der filmvisning i samarbejde med MIX Skolefilm eller oplæg om f.eks. seksualitet, minoriteter eller normkritik.

PRAKTIK OG SPØRGSMÅL

  • Aura er for alle under 18 år.

  • Af flere årsager må voksne ikke deltage eller “afleverer” dig, men du er velkommen til at tage en ven eller søskende med, hvis vedkommende er under 18 år.

  • Du møder bare frit op til arrangementerne, og du behøver ikke tilmelde dig.

  • AURA-fællesskabet har sin egen Facebook-side, hvor du altid kan finde det næste arrangement og læse om, hvor og hvornår det finder sted.

  • Hvis du er nervøs for at dukke op og gerne vil have, at vi tager os ekstra godt af dig, så skriv til os på Facebook.

  • Har du spørgsmål til AURA kan du skrive til aura@lgbt.dk

AURA

26.08.2026

16:30 - 18:30

Gratis

Udskolingshuset