En festival fyldt med smag, fællesskab og grøn inspiration
Lørdag den 24. april dannede Byens Hus rammen om en sprudlende Madfestival, der samlede besøgende i alle aldre. Dagen bød på et væld af aktiviteter, der inspirerede til at mindske madspild, fremme fællesspisning og skabe større madglæde – alt sammen med fokus på grønnere vaner.
Festivalen, der blev til i samarbejde med Affald og Genbrug og Klimaenheden i Gentofte Kommune, samt en række engagerede medskabere og grøn-mad-eksperter, summede af liv. Gæsterne kunne blandt andet prøve kræfter med workshops i at lave kimchi og brygge kombucha, fejre Disco Soup Day, styrke madfællesskabet med samtalekort og glæden ved bordpynt og lade sig inspirere af live cooking med influencer og tv-kok Thomas Erex eller blive klogere på madaffaldssortering med Dan Boding-Jensen fra Econet. Festivalen kom rundt om det hele – og man kunne være med uanset alder.
Se stemningsfulde billeder fra dagen herunder og genoplev de mange smagfulde øjeblikke!
Bliv inspireret til mere grøn mad på Gentofte Kommunes hjemmeside. Klik her
Andre nyheder
Styrk fællesskabet under kulturhusets ombygning
Ansøg Foreningen Kulturhuset Byens Hus’ nye Ønskebrønd til kulturelle aktiviteter og projekter der styrker fællesskabet og engagementet omkring Byens Hus
Glæd dig til det nye Byens Hus i 2027
Fra juni 2026 vil Kulturhuset Byens Hus på Hellerupvej være midlertidig lukket på grund af ombygning. Med en transformation fra lukket skole til et mere åbent og tilgængeligt kulturhus med en endnu tydeligere kunstnerisk identitet bliver Byens Hus Gentofte-borgernes kulturelle centrum.
En festival fyldt med smag, fællesskab og grøn inspiration
Lørdag den 24. april dannede Byens Hus rammen om en sprudlende Madfestival, der samlede besøgende i alle aldre. Dagen bød på et væld af aktiviteter, der inspirerede til at mindske madspild, fremme fællesspisning og skabe større madglæde – alt sammen med fokus på grønnere vaner.