Hvordan kom du i Byens Hus?
Vi er nysgerrige på, hvordan du kom hen til Byens Hus. Gik du? Tog du bilen, det offentlige eller cyklen? Vær med i vores lille tælling og sæt en legoklods på vores tavle ved Byens Sal, når du ankommer til kulturhuset.
Tilbage i marts deltog Jeanett og Katrine fra bestyrelsen i Foreningen Kulturhuset Byens Hus i en konkurrence hos Græsrodsbevægelsen Ordrup Innovation 2030, hvor fokus var klima og bæredygtig mobilitet. Her skulle de komme med en god idé til at forsøge at ændre vores transportvaner – altså hvordan kan vi få flere til at vælge bilen fra og gøre brug af offentlig transport eller cykel?
Jeanett og Kathrine udtænkte projektet “Tillidstavlen”, som du vil blive præsenteret for i Byens Hus den kommende tid. Her opfordrer vi alle vores gæster og medskabere til at fortælle os, hvordan de er kommet til Byens Hus ved at sætte en legoklods på en tavle, som hænger ved Byens Sal i stueetagen.
Vi vil løbende lave opgørelser, så vi kan se, om der er forskel over tid. Og vi håber samtidig, at det vil være med til at åbne fleres øjne for, at der er forskellige måder at transporterer sig i Byens Hus (hvor der ofte ikke er parkeringspladser nok).
Vi glæder os til at se, hvad “Tillidstavlen” viser og ønsker samtidig Jeanett og Kathrine tillykke med 2. præmien for deres idé til Ordrup Innovatio 2030! En præmie med en pokal som i ægte Byens-Hus-ånd var lavet i vores eget keramikværksted og pakket ind i vores brugte plakater! Vi er super stolte!

Andre nyheder
Styrk fællesskabet under kulturhusets ombygning
Ansøg Foreningen Kulturhuset Byens Hus’ nye Ønskebrønd til kulturelle aktiviteter og projekter der styrker fællesskabet og engagementet omkring Byens Hus
Glæd dig til det nye Byens Hus i 2027
Fra juni 2026 vil Kulturhuset Byens Hus på Hellerupvej være midlertidig lukket på grund af ombygning. Med en transformation fra lukket skole til et mere åbent og tilgængeligt kulturhus med en endnu tydeligere kunstnerisk identitet bliver Byens Hus Gentofte-borgernes kulturelle centrum.
En festival fyldt med smag, fællesskab og grøn inspiration
Lørdag den 24. april dannede Byens Hus rammen om en sprudlende Madfestival, der samlede besøgende i alle aldre. Dagen bød på et væld af aktiviteter, der inspirerede til at mindske madspild, fremme fællesspisning og skabe større madglæde – alt sammen med fokus på grønnere vaner.