Spring til indhold

Månedens udstilling i september

På Gallerigangen på 1. sal i Byens Hus kan du fra mandag den 1. september opleve Malernetværk Gentoftes efterårsudstilling. Her vil omkring 20 lokale kunstnere udstille alt fra akvarel, akryl og mixed media.

Byd efteråret velkommen med Malernetværk Gentoftes inspirerende efterårsudstilling, og lad dig rive med ind i kunstens verden, når intet mindre end 20 kunstnere udstiller deres værker på Gallerigangen på 1. sal i Byens Hus. Netværket står bag Månedens udstilling i september og viser værker med alt fra akvarel, akryl og mixed media. Her får du virkelig hele Gentoftes kunstspektre på én gang.

Et fællesskab med dybe rødder

Maler Netværk i Gentofte er meget mere end blot pensler og lærreder. Siden 2008 har foreningen været et lokalt samlingspunkt, hvor kunstnere ugentligt udforsker alt fra akvarel og akryl til grænseløse eksperimenter. Med inspiration fra hinanden og omverdenen skaber de værker, der balancerer mellem personlige udtryk og fællesskabets puls. Det er netop denne blanding af fællesskab og individualitet, der giver efterårsudstillingen sit helt unikke præg.

Mød kunstnerne

Mød kunstnerne og oplev værkerne som de første til ferniseringen på Gallerigangen i Byens Hus den 30. august 2025 kl. 13:00-15:00. Det er gratis at deltage og åbent for alle, der har lyst til at opleve en eftermiddag fyldt med kunstnerisk nærvær.

Andre nyheder

Styrk fællesskabet under kulturhusets ombygning

Ansøg Foreningen Kulturhuset Byens Hus’ nye Ønskebrønd til kulturelle aktiviteter og projekter der styrker fællesskabet og engagementet omkring Byens Hus

Læs mere

Glæd dig til det nye Byens Hus i 2027

Fra juni 2026 vil Kulturhuset Byens Hus på Hellerupvej være midlertidig lukket på grund af ombygning. Med en transformation fra lukket skole til et mere åbent og tilgængeligt kulturhus med en endnu tydeligere kunstnerisk identitet bliver Byens Hus Gentofte-borgernes kulturelle centrum.

Læs mere

En festival fyldt med smag, fællesskab og grøn inspiration

Lørdag den 24. april dannede Byens Hus rammen om en sprudlende Madfestival, der samlede besøgende i alle aldre. Dagen bød på et væld af aktiviteter, der inspirerede til at mindske madspild, fremme fællesspisning og skabe større madglæde – alt sammen med fokus på grønnere vaner.

Læs mere