Månedens udstilling i februar
På Gallerigangen på 1. sal i Byens Hus kan du fra mandag den 3. februar og måneden ud opleve kunstnerduoen Cecilie Gry og Thomas Knuth-Winterfeldt, der begge har en spændende og bred baggrund i kunsten.
Bag månedens udstilling står kunstnerne Cecilie & Thomas Knuth–Winterfeldt, der begge har en bred baggrund i kunsten. Cecilie som teaterdanser og tekstilkunstner der skaber ekspressive værker med danellanål og tuftingpistol. Thomas som skuespiller, illustrator af bl.a. børnebøger og billedkunstner.
Kunstnerduoen udstiller denne gang sammen, så det bliver spændende, hvordan Cecilies teatralske og ofte ekspressive farverige tufteværker spiller sammen med Thomas’ blyantstegninger og oliemalerier, der leger med tanken om en verden, hvor det kunstige og det virkelige smelter sammen.
Udstillingen kan opleves på Gallerigangen på 1. sal i kulturhusets åbningstid ml. 8:00-22:00
Mød kunstnerne i vinterferien
Cecilie & Thomas Knuth–Winterfeldt inviterer onsdag den 12.02 kl.11:00-15:00 i vinterferien til familie-krea-hyggedag i Byens Hus’ café Agoraen, hvor du også vil kunne få et indblik i deres kunstneriske virke.
Det bliver en skabende dag med tid og rum til fordybelse og leg indenfor forskellige kreative stilarter, så der er noget for hele familien! Cecilie vil gøre brug af sine evner som tekstilkunstner med danellanål og tuftingpistol, og Thomas sine evner som Illustrator med blyantstegning og oliepastel. Derudover vil der være et skrammelværksted i bedste bæredygtighedsånd. Så der kan klippes og klistres huse, robotter, fantasidyr eller lige hvad man har lyst til
Læs mere
Find Cecilie på instagram: @genbrugsgrevinden
Find Thomas på instagram: @thomasknuth
Andre nyheder
Styrk fællesskabet under kulturhusets ombygning
Ansøg Foreningen Kulturhuset Byens Hus’ nye Ønskebrønd til kulturelle aktiviteter og projekter der styrker fællesskabet og engagementet omkring Byens Hus
Glæd dig til det nye Byens Hus i 2027
Fra juni 2026 vil Kulturhuset Byens Hus på Hellerupvej være midlertidig lukket på grund af ombygning. Med en transformation fra lukket skole til et mere åbent og tilgængeligt kulturhus med en endnu tydeligere kunstnerisk identitet bliver Byens Hus Gentofte-borgernes kulturelle centrum.
En festival fyldt med smag, fællesskab og grøn inspiration
Lørdag den 24. april dannede Byens Hus rammen om en sprudlende Madfestival, der samlede besøgende i alle aldre. Dagen bød på et væld af aktiviteter, der inspirerede til at mindske madspild, fremme fællesspisning og skabe større madglæde – alt sammen med fokus på grønnere vaner.