Månedens Udstilling i maj og juni
I maj og juni lægger vi i Byens Hus vægge til noget helt særligt på Gallerigangen på 1. sal – nemlig den internationalt anerkendte brasilianske fotograf Christian Baes og hans billedserie “Behind the Rain”.
Udstillingen er en visuel rejse gennem fotografier skabt fra 2017 til 2025 i lande verden over. Gennem kameralinsen og i mødet med regnen forvandler Christian Baes det konkrete til noget flydende og poetisk. Han arbejder uden digital manipulation og formår at skabe et næsten impressionistisk udtryk direkte i kameraet. Resultatet er nærværende og æstetiske billeder, der vækker sanser og eftertanke.
Se Christian Baes port folio her
Mød kunstneren
Vi inviterer til en fernisering som et hyggeligt fyraftensarrangement fredag d. 2. maj kl. 15.00-17.00, hvor du får mulighed for at hilse på kunstneren selv.
Men glæd dig også til juni, hvor Christian Baes vender tilbage med en artist talk og masterclass. Her kan du komme helt tæt på hans tanker og metoder bag værkerne. Hold øje med vores kalender for mere information.
Tak til…..
Udstillingen er blevet til i samarbejde med husets medskaber Anne-Grete Pettersen og hendes galleri #iam_a_g_gallery samt med generøs sponsorstøtte – en stor tak for at gøre det muligt.
Andre nyheder
Styrk fællesskabet under kulturhusets ombygning
Ansøg Foreningen Kulturhuset Byens Hus’ nye Ønskebrønd til kulturelle aktiviteter og projekter der styrker fællesskabet og engagementet omkring Byens Hus
Glæd dig til det nye Byens Hus i 2027
Fra juni 2026 vil Kulturhuset Byens Hus på Hellerupvej være midlertidig lukket på grund af ombygning. Med en transformation fra lukket skole til et mere åbent og tilgængeligt kulturhus med en endnu tydeligere kunstnerisk identitet bliver Byens Hus Gentofte-borgernes kulturelle centrum.
En festival fyldt med smag, fællesskab og grøn inspiration
Lørdag den 24. april dannede Byens Hus rammen om en sprudlende Madfestival, der samlede besøgende i alle aldre. Dagen bød på et væld af aktiviteter, der inspirerede til at mindske madspild, fremme fællesspisning og skabe større madglæde – alt sammen med fokus på grønnere vaner.