Spring til indhold

Nyt socialt frirum for LGBT+ personer under 18 år

LGBT+ Danmark starter nyt frivilligdrevet fællesskab for unge LGBT+ personer under 18 år i Byens Hus

Alle mennesker har brug for nogen at spejle sig i. Det gælder ikke mindst som ung LGBT+ person. Og nu er der glædeligt nyt for unge i Gentofte.

LGBT+ Danmarks frivillige har nemlig besluttet sig for at starte AURA op i Gentofte. AURA er et frivilligdrevet fællesskab for unge, der har lyst til at møde andre unge mennesker, som også bryder med normerne for køn og/eller seksuel orientering.  AURA findes i 12 forskellige byer rundt om i Danmark og nu også i Byens Hus i Gentofte.

Fra onsdag den 28. januar vil de frivillige fra LGBT+ Danmark arrangere sociale aktiviteter op hver onsdag i ulige uger ml. 16:30-18:30. Du finder dem på 2. Sal i lokalet Cirklen, der ligger på balkonen i Atrium.

Hos AURA kan unge bl.a. spille brætspil, lave kreative aktiviteter og opleve filmvisninger og oplæg om f.eks. seksualitet, minoriteter eller normkritik.

Der vil altid være frivillige til stede til at tage godt imod de unge, sætte aktiviteter i gang og sørge for snacks, noget at drikke og god stemning

Unge under 18 år kan frit møde op til arrangementerne. Der er ingen tilmelding. Er man nervøs, må man gerne tage en ven eller søskende med under 18 år, og man er også velkommen til at kontakte AURA gennem facebook, hvis man har brug for ekstra tryghed den første gang, man kommer.

Læs mere om AURA på www.lgbt.dk/aura

Se kommende aktiviteter i vores kalender her

Andre nyheder

Styrk fællesskabet under kulturhusets ombygning

Ansøg Foreningen Kulturhuset Byens Hus’ nye Ønskebrønd til kulturelle aktiviteter og projekter der styrker fællesskabet og engagementet omkring Byens Hus

Læs mere

Glæd dig til det nye Byens Hus i 2027

Fra juni 2026 vil Kulturhuset Byens Hus på Hellerupvej være midlertidig lukket på grund af ombygning. Med en transformation fra lukket skole til et mere åbent og tilgængeligt kulturhus med en endnu tydeligere kunstnerisk identitet bliver Byens Hus Gentofte-borgernes kulturelle centrum.

Læs mere

En festival fyldt med smag, fællesskab og grøn inspiration

Lørdag den 24. april dannede Byens Hus rammen om en sprudlende Madfestival, der samlede besøgende i alle aldre. Dagen bød på et væld af aktiviteter, der inspirerede til at mindske madspild, fremme fællesspisning og skabe større madglæde – alt sammen med fokus på grønnere vaner.

Læs mere