Spring til indhold

Penselstrejf af ord og eventyr

Bag Månedens udstilling i december finder vi Anja Christensen – en kunstner der med akrylmalerier bringer H.C. Andersens eventyrlige univers til live på Gallerigangen i Byens Hus. Udstillingen oser af eventyrstemning og inviterer os ind i en verden af sjælfulde fortællinger og magiske stemninger – måske endda julestemning.

Anja Christensen har gennem sit virke ladet sig inspirere dybt af H.C. Andersens passionerede skriverier og samspillet mellem hans eventyr, rejseskildringer og biografier. Hun beskriver hans værker som evigt indsigtsfulde og tankevækkende, og netop denne inspiration afspejles tydeligt i hendes kunst. Malerierne er frie fortolkninger af passager fra hans eventyr, hvor læsningens indre billeder bliver forvandlet til farver og former.

I december kan du i stueetagens Agora også finde stilleben af gamle, eventyrlige bøger – en hyldest til H.C. Andersen og andre store danske og nordiske forfattere som Søren Kierkegaard og Saxo. Her finder man kunstværker, der omfavner litteraturens magi og dens evne til at sætte fantasien i gang.

Lad dig opsluge af H.C. Andersens magiske univers og den sjælfulde varme, der strømmer fra Anja Christensens pensel, når Byens Hus åbner dørene for denne særlige juleudstilling.

Klik her og læs mere om Anja Christensen på hendes hjemmeside

Følg Anja Christensen på instagram her

Andre nyheder

Styrk fællesskabet under kulturhusets ombygning

Ansøg Foreningen Kulturhuset Byens Hus’ nye Ønskebrønd til kulturelle aktiviteter og projekter der styrker fællesskabet og engagementet omkring Byens Hus

Læs mere

Glæd dig til det nye Byens Hus i 2027

Fra juni 2026 vil Kulturhuset Byens Hus på Hellerupvej være midlertidig lukket på grund af ombygning. Med en transformation fra lukket skole til et mere åbent og tilgængeligt kulturhus med en endnu tydeligere kunstnerisk identitet bliver Byens Hus Gentofte-borgernes kulturelle centrum.

Læs mere

En festival fyldt med smag, fællesskab og grøn inspiration

Lørdag den 24. april dannede Byens Hus rammen om en sprudlende Madfestival, der samlede besøgende i alle aldre. Dagen bød på et væld af aktiviteter, der inspirerede til at mindske madspild, fremme fællesspisning og skabe større madglæde – alt sammen med fokus på grønnere vaner.

Læs mere