Spring til indhold

Særudstilling: Gentoftes (måske) yngste kunstner udstiller i Agoraen

Hele maj måned kan du i Agoraen i Byens Hus opleve særudstillingen; “Portrætsamling” skabt af Kornelius på bare 8 år. Kornelius går i 2. klasse, bruger det meste af sin fritid ved tegnebordet og drømmer om en fremtid som arkitekt. Og måske også som graffitimaler.

Kornelius har, som mange andre børn, kunne lide at tegne siden han var lille uden egentlig at tænke nærmere over det, men blev selv lidt overrasket over at opdage, at han faktisk er ret god til det – siden har han ikke sluppet sin blyant og har altid en tegneblok ved sin side.

Det er første gang, Kornelius viser sine værker frem for andre end familie og venner – og det har han set frem til længe. Det kan godt være lidt nervepirrende, når man er barn og skal udstille i et kulturhus, men Kornelius er klar. Og vi er så stolte af at have ham hos os!

Udstillingen består af farverige portrætter af både mennesker, dyr og finurlige væsner – samt detaljerede tegninger af fantasifulde drømmehuse, der kunne få selv de mest garvede arkitekter til at smile.

Kom og oplev børnekunst med store visioner og bliv mindet om, hvor kreativitet og mod starter: Ved et lille tegnebord – og med en stor drøm.

Udstillingen kan ses hele maj måned i Agoraen i stuen i Byens Hus.

Andre nyheder

Styrk fællesskabet under kulturhusets ombygning

Ansøg Foreningen Kulturhuset Byens Hus’ nye Ønskebrønd til kulturelle aktiviteter og projekter der styrker fællesskabet og engagementet omkring Byens Hus

Læs mere

Glæd dig til det nye Byens Hus i 2027

Fra juni 2026 vil Kulturhuset Byens Hus på Hellerupvej være midlertidig lukket på grund af ombygning. Med en transformation fra lukket skole til et mere åbent og tilgængeligt kulturhus med en endnu tydeligere kunstnerisk identitet bliver Byens Hus Gentofte-borgernes kulturelle centrum.

Læs mere

En festival fyldt med smag, fællesskab og grøn inspiration

Lørdag den 24. april dannede Byens Hus rammen om en sprudlende Madfestival, der samlede besøgende i alle aldre. Dagen bød på et væld af aktiviteter, der inspirerede til at mindske madspild, fremme fællesspisning og skabe større madglæde – alt sammen med fokus på grønnere vaner.

Læs mere