Spring til indhold

Vær med i vores nye byhavefællesskab

Mangler du jord under neglene? Vil du dyrke bær, blomster og grøntsager i fællesskab med andre? Så skal du måske være med i vores nye byhavefællesskab i Byens Hus.

I Byhaven kan du lære om bæredygtighed og havedyrkning med Grøn Guide Gentofte; vi skal samle frø, sætte hvidløg, moste æbler, og hvad vi ellers finder på i efteråret. Vi vil etablere højbede, dyrke fællesskab og spise høsten sammen.

Kom med i haven første gang tirsdag d. 1. oktober klokken 10:00 – 12:00

Vi mødes fast:

Tirsdage 10-12
Onsdage 17-18.30 (lige uger)

 

Om Byhavefællesskabet
Hos Byhavefællesskabet kan du lære om bæredygtighed, permakultur og havedyrkning sammen med Karen fra Grøn Guide Gentofte. Kom og mød andre, der interesserer sig for have og grøn omstilling. Vi skal dyrke i plantekasser i kulturhusets gårde og i den flotte træpavillon som er skabt af genbrugsmaterialer af 7. klasses elever fra Gentofte.
Vi arbejder med gravefri-have og vil blandt andet dyrke bær, blomster og flerårige planter. Desuden vil vi dyrke krydderurter og grøntsager til madfællesskabet i Byens Hus, som vil bruge dem til lækre mellemøstlige retter. Kom endelig med ideer til aktiviteter og, hvad du kunne tænke dig at dyrke.
Vi glæder os til at skabe et hyggeligt fællesskab, hvor vi skal spise høsten sammen. Her er plads til alle uanset om du er grøn i haven eller har grønne fingre i forvejen. Kom med i Byhaven, hvis du vil dyrke have sammen med andre!

Andre nyheder

Styrk fællesskabet under kulturhusets ombygning

Ansøg Foreningen Kulturhuset Byens Hus’ nye Ønskebrønd til kulturelle aktiviteter og projekter der styrker fællesskabet og engagementet omkring Byens Hus

Læs mere

Glæd dig til det nye Byens Hus i 2027

Fra juni 2026 vil Kulturhuset Byens Hus på Hellerupvej være midlertidig lukket på grund af ombygning. Med en transformation fra lukket skole til et mere åbent og tilgængeligt kulturhus med en endnu tydeligere kunstnerisk identitet bliver Byens Hus Gentofte-borgernes kulturelle centrum.

Læs mere

En festival fyldt med smag, fællesskab og grøn inspiration

Lørdag den 24. april dannede Byens Hus rammen om en sprudlende Madfestival, der samlede besøgende i alle aldre. Dagen bød på et væld af aktiviteter, der inspirerede til at mindske madspild, fremme fællesspisning og skabe større madglæde – alt sammen med fokus på grønnere vaner.

Læs mere