Spring til indhold

Brug af lokaler

Husregler for brug af Byens Hus lokaler

I Byens Hus er vi fælles om lokalerne, og her giver vi mere end vi tager. Derfor har vi alle et ansvar for at passe på vores fælles hus. I det følgende kan du læse Byens Hus regler og retningslinjer for brug af lokaler.

Husregler for brug af lokaler i Byens Hus

 

  • Det er dén, der har booket lokalet (herefter arrangøren), der er ansvarlig for arrangementet og deltagerne, herunder at det overholder Byens Hus’ regler og retningslinjer.
  • Det er arrangørens ansvar at klargøre lokalet samt rydde op efterfølgende. Personalet kontaktes i god tid i forvejen og kan hjælpe med oplæring og gennemgang af faciliteter og systemer.
  • Det er arrangørens ansvar at arrangementet, med korrekt tid, sted og tilmeldingsinfo, kommunikeres til både deltagere og andre interesserede, herunder at der også sendes info til Byens Hus’ hjemmeside se hvordan her: Fælles kommunikation – Byens hus.
  • Det er arrangørens ansvar at rydde op, fjerne affald samt vaske alt anvendt service op, rengøre inventar.
  • Det er arrangøren alene, der har ansvar for medbragte eller opbevarede ejendele.
  • Det er arrangørens ansvar at rydde op i benyttede fællesarealer, herunder køkkener i huset, fjerne affald og madrester.
  • Arrangøren har ansvar for at overholde brandplaner. Herunder krav til maximalt deltagerantal, flugtveje samt orientere sig i Byens Hus brand- og evalueringsplaner, som er opsat i alle lokaler
  • Aflyses arrangementet, er det arrangørens ansvar selv at aflyse bookingen i Byens Hus bookingsystem, Xooom, hurtigst muligt, og informere deltagere og interessenter.
  • Det er husets bookingsystem, der afgør hvem der har lokalet og arrangøren har selv ansvar for på forhånd at tjekke om lokalet er booket korrekt.

Huskeliste til dig, der bruger Byens Hus

Vi anbefaler, at du læser denne huskeliste før du foretager din første booking af lokaler i Byens Hus

  • Huskeliste til før din booking:

    • Har du den rette nøgleadgang til det bookede lokale? Kontakt administrationen, hvis du er i tvivl. Har du lånt eller lejet et lokale til et enkeltstående arrangement, skal lånenøgler hentes i Agoraen, mandag-torsdag kl. 10-12 og kl. 16-19 i ugen op til dit arrangement.
    • Har du indhentet de nødvendige tilladelser og rettigheder fx til at spille musik (KODA), vise film (GRAMEX samt Byens Hus lokaleretningslinjer), servere alkohol (Lejlighedsbevilling hos Nordsjællands politi) mv.?
    • Har du sikret, at arrangementet er booket korrekt i husets bookingsystem (Xooom) med rette tid og lokale samt at arrangementet er på Byens Hus eventkalender, hvis det er et offentligt arrangement?
    • Har du sørget for forplejning, køb af kaffe, te mv. hvis det skal serveres?
  • Under din booking (alt skal foregå inden for det tidsrum, du har booket):

    • Har du opdateret din nøglebrik ved at holde brikken 2 sek. på panelet ved indgangen indtil det lyser grønt?
    • Har du husket at medbringe alt, du skal bruge (kaffe, te, flip over mv)?
    • Har du eventuelt taget et billede af lokalet, da du kom, så du kan huske, hvordan det skal afleveres efterfølgende?
    • Har du låst op for dine gæster?
    • Har du tændt opvaskemaskinen i det store fælleskøkken, hvis du skal bruge den efter arrangementet?
    • Har du sikret, at dørene og flugtveje er frie?
  • Efter din booking:

    • Har du samlet alle skraldeposer enten i de opstillede sorteringsspande eller – hvis der er meget – slået knuder på dem og smidt dem i containerne i affaldsskuret i gården?
    • Har du været ekstra omhyggelig med affaldssorteringen?
    • Har du tørret alle borde af?
    • Har du sat borde og stole retur, som de stod, da du kom?
    • Har du vasket alt benyttet service inkl. termokander og kaffekander op og sat det på plads?
    • Har du slukke alt lys og alle maskiner, inden du forlod lokalet?
    • Har du taget alle materialer osv. med dig igen?
    • Har du låst alle døre til lokalet og lukket alle vinduer inden du gik?
    • Har du sikret dig, at du har forladt Byens Hus senest kl. 22.30 (medmindre andet er aftalt med personalet), da alarmen går på mellem 22.30-23.00)?
    • Har du fjernet alle skilte, du eventuelt har sat op i gangarealer?
    • Har du afleveret din lånenøglen efter aftale med personalet?

    Hvis lokalet ikke efterlades i ordentlig stand, opkræves arrangøren et gebyr på 600 kr. og 600 kr. pr. påbegyndt arbejdstime for den nødvendige oprydning.